Laimingi vaikai – mūsų ateitis.

Savaitės vidury staigiai susipakavome ir išlėkėme prie jūros. Kadangi šiais metais jau prisiatostogavome užsienyje, nusprendėme, kad vasarą praleisime Lietuvoje. Oro temperatūra – 18 laipsnių, vandens – 14, bet saulė maloniai šildo, o dukrytė su tėčiu linksmai šokinėja prie kranto per bangas.

Žmonių Palangoje dar nėra daug, matyt dar neprasidėjo didysis atostogų įkarštis. Mes irgi čia atsidurėme spontaniškai ir visiškai neplanuotai, bet juk dažniausiai tokie neapgalvoti poelgiai ir atneša daugiausiai džiaugsmo.

Neseniai viename tinklapyje pamačiau tokį užrašą, kuris privertė mane susimąstyti. Ši tiesmukiška frazė buvo parašyta paryškintomis didelėmis raidėmis virš dviejų vaikų nuotraukos verandoje besimėgaujančių ledais.

YOU ONLY GET 18 SUMMERS WITH YOUR CHILDREN.

HOW WILL YOU SPEND THEM?

(VERTIMAS: TURI TIK 18 VASARŲ SU SAVO VAIKAIS. KAIP JAS PRALEISI?)

Visada atostogaujame su vaiku. Planuodama bet kokią išvyką ar kelionę, pagalvoju ir apie vaiko poreikius, šalia mus dominančių vietų plane visada atsiranda kokia nors vaikų pramogų vieta, matyt, todėl mūsų dukrytė dievina keliones, ji puikiai jaučiasi, nuvykusi į bet kokią naują vietą, jai įdomi bet kuri veikla: ji taip pat smagiai kopinėja į kalnus, kaip ir voliojasi pliaže; taip pat noriai vaikšto po muziejus ar lankytinas vietas, kaip ir po žaidimų parkus ar vaikų parduotuves. Kiekviena mūsų kelionė būna subalansuota taip, kad visi jos dalyviai pajustų maksimalų malonumą.

Džiaugiuosi, kad auginu laimingą linksmą vaiką. Dukrytė yra labai pozityvi, ji sugeba džiaugtis kiekviena savo gyvenimo akimirka, kiekviena smulkmena. Labai tikiuosi, kad ji nepames šitos savybės kur nors pakeliui į suaugusiųjų gyvenimą.

Kai viešėjome Amerikoje mūsų dukrytę visi vadino “happy child”, net amerikiečiai sakydavo, kad jiems reikėtų pasimokyti pozityvumo ir energijos iš mūsų vaiko. Kartais pagalvodavau, juk tai normalu, visi vaikai džiaugiasi gyvenimu, juk jie maži ir nerūpestingi. Gaila, kad iš tiesų taip nėra. Palangoje paplūdimyje prie mūsų gulėjo šeimyna – mama, tėtis ir jų, šiek tiek vyresnė už mūsų, dukrytė. Ta mergaitė ištisai verkšleno, nuolat buvo viskuo nepatenkinta, jos net balso tonas buvo atidirbtas, atrodo, kad vaikas yra tooooks nelaimingas.

Prieš porą metų į mano rankas papuolė Steve Biddulph knyga “Laimingų vaikų paslaptis”. Knyga pasakoja apie tai, kaip vaikystėje vaikai būna nesąmoningai išmokyti būti nelaimingi ir suaugę sėkmingai įgyvendina šitą scenarijų. Tačiau tai galima pakeisti, užprogramuojant savo vaikus būti optimistais, mylinčiais, gebančiais ir laimingais žmonėmis. Taigi, reikia pradėti nuo savęs. Neseniai išsitraukiau šitą knygą ir pagalvojau, kad norėsiu ją iš naujo perskaityti, juk laimės niekada nebūna per daug.

Kartais man labai keista klausytis ar skaityti tėvelių nuomonę, kai laimingi vaikai yra tapatinami su išlepintais ir išpuikusiais. Atrodo, tėvai sąmoningai riboja vaikų džiaugsmą, kad tie nepasijaustų “per gerai”. Facebook’e Beatos virtuvės sienoje buvo pradėta tema apie vaikų gimtadienius ir viena mamytė pakomentavo, kad neruošia dukroms gimtadienių, “kad neišaugtų pasipūtusios papūgos”. Mano manymu, planuoti vaiko gimtadienį yra be galo smagus užsiėmimas, dar vienas būdas kokybiškai ir tūriningai kartu praleisti laiką, artimiau pažinti savo vaiką. Nebūtinai gimtadienis turi būti prabangus ir išskirtinis, svarbiausia, kad ši diena būtų įsimintina ir brangi pačiam vaikui.

Nebijokime parodyti vaikams, kokie mes laimingi, kad juos turime. Sukurkime jiems gražią, nerūpestingą vaikystę, pilną meilės, juoko ir nesuvaidintų akimirkų, ir užauginkime gerus žmones, gebančius mylėti ir keisti pasaulį!